BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Hürriyet

20 Şubat 2009 Cuma

TEBESSÜMÜM VE HÜZNÜM




Artık saklamak için uğraşmıyorum hüzünlerimi. Yalancı tebessümlerde kazandığım ustalık öyle başarılı bir hale gelmiş ki, hiçbir göz göremedi gülerken ağladığımı. Razı oluşları ve kabullenişleri yaşadık her sahnesinde, yaşadım, gördüm. Her gördüğümde biraz daha dağlandı acılarla yüreğim. Acıya alıştım gittim. Gidişlerin arasında gelişlerin ufacık serinliklerinde tebessümleri arar olduk. Elimizde bir fener gündüz kaybedilen sevgiyi gece köşe başlarında arar olduk. Benim sana bu kara gecede ihtiyacım vardı sevdiğim, dedik sadece arkasından bakarak. Şimdi yoksan hiç gelme artık…


Hüzün yerini nelere bırakacak kim bilir? Sevdadan bir duman gelse kaplasa her yeri. Sol yanım tütse buram buram. Senin yaktıklarını, kül ettiklerini geri verse bana. Arkanı dönüp arsızca gidişine dur dese…Yok, durma sakın. Devam et yoluna, istemiyorum seni. Nankör bir gülüşten ibretsin sen sadece. Kırık bir paravanın yan tarafından kafanı çıkarıp, sahte bir tebessümle bitirmeye çalışıyorsun her şeyi. Bitmiyor ki, yeni başlıyor her şey. Bambaşka bir hikayeye başladım ben bu sayfalarla. Her şeyin barındığı, her duygunun kol kola gezdiği satırlarda randevum var kelimelerimle. Bitmemiş bir hesap verilecek hayata karşı. Hayat bana olan borçlarını ödeyecek.


Hafiften şarkılarını söyler kulaklarıma sevenler. Biri der ki;
…..Kapat gözlerini kimse görmesin….

Dalarım uzaklara bu şarkılarla. Ufka doğru bir yolculuktur aklıma gelen. Belki saklamayı bilmediğim günlerin anıları gelir hatırıma birer birer. Kulağımdaki sesle birlikte söylerim şarkıyı. Tebessümler ve hüzünler geçer önümden selam vererek. Sakladıklarını, saklananları kimselerin görmediği, bilmediği bir masal yazılır satırlarıma. Okurum onu yabancı kulaklara. Garip büyüsüne kapılır dinleyenler, bilmeden. Masalın melodisini duyarsınız yavaş yavaş. Hüzünleri çekip içinizden, uzun bir yolculuğa çıkar bu şarkılar. Köyün farelerini toplar ya kavalcı, öylece dökülür hüzünlerimiz bu şarkıyla. Geriye kalan çıplak tebessümlerimizdir.


Bir tebessümünde anlattığım masal için olsun hüznüm. Yeşilin maviye aktığı yerde süzülsün gözyaşlarım. Denize karışıp büyüsün bendeki her şey. Yaşam için, sevgi için ve benim için. Bizim için çıplak bir tebessüm kalsın dudaklarda. Her şeyi karşılayan bu yüz olsun ölümün soğuk ellerine kadar. Dokunduklarında soğuk değil de, ellerin geri çekilişi ürpertsin içimi. Çıplak tebessümüm var benim, hüzünlerimi şarkılarla gönderdim derin mavilere. Vedalaştık uzun uzun. Ölümün soğuk elleri, sen de takıl hüzünlerin peşine hadi. Bu kapıdan çıkacak kimse yok. Tebessümlerle daha çok işim var….

Mavisihir

0 yorum: