BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Hürriyet

9 Temmuz 2009 Perşembe

İSTANBUL'A TALİBİM

Artık demir atıyorum bu şehirde. Defalarca kez gidip geldiğim, sokaklarında avare avare gezdiğim, her taşının altına bakıp hiç bulunmamış bir mücevheri aradığım. Sevdaları bitirip, destanları imzaladığım. Mavisine gri bulutların çöküşünü kasvetle andığım, güneşin minarelerin tepesini ışıl ışıl aydınlatışını sevinçle izlediğim şehir. Adına binlerce şiirlerin, şarkıların söylendiği, binlerce aşkı gece gündüz izleyen tek göz olan şehir. Benim çocukluk anılarımı bıraktığım, kendimi bulduğumda ise koca şehri gülen bir yüze sığdırdığım. Ardı sıra gelen hüzün ve öfkelerden sonra sukuta eren bir yürek oldu, benim için bu şehir. Yedi tepesini seyre daldım bir akşam, yine sabahı karşılıyorum bu şehirde. Sabahların yüzü artık sen oldun, sende yaşamaya başladı bu şehir…



Seni düşünüyorum, boğaza uzanıp şöyle gözlerinde geceyi yaşadığımı hayal ediyorum. Kokun nasıldır bilmiyorum, bakışın ne kadar derindir görmüyorum. Neye benzer sevmelerinin tadı? Sıkıca sarıp sarmalar mısın yaşanmışlıkları? Elimden tutup ta, hiç bırakmadan koşar mısın yıllarca? Sevdiceğim olur musun? Sevmelere ve sevilmelere doyurur musun beni?



Sevilmelere benim açlığım, senin gibi. Garip bir oyun belki bu hayat, son sahneye kadar saklıyor sevgi sözcüklerini. “Seni seviyorum” demelerin sıcaklığını ararım her taşın altında mücevher diye. Senin, benim ruhuma, yüreğime talip oluşunda saklarım kendimi. Bir baktım var oldun hayatımda. Bir baktım yoksun, yeniden geleceksin gülerek, bilirim. Bu şehir seni hatırlatır bana, her yere senin gülen gözlerinle giderim. Her sokağında, her köşe başında sesini duyarım. “Seni seviyorum” demelerin şarkı olur gece-gündüz dinlediğim. Yüzünü çizer asarım gözlerime, her baktığım yerde gülen gözlerin. Sana doyarım diye hayal ederim, bilirim ki; ne sana doyulur, ne nefes almaya, ne de İstanbul’a…



Gülmelere küstüğüm bir şehir bırakıp sana geliyorum.



“Gül yüzlüm, güzel gözlüm” Bunları duymaya, senin ruhuna yüreğine, senin güzel yüzünü gülmelere doyurmaya talibim.
Yüreğinin her köşesine taht kurmaya talibim.
Sana dokununca, seni buralardan alıp götürmeye talibim.
Gelip beni benden istemene, bu ömrü sana vermeye talibim.
Tüm şarkıları senden dinlemeye, sadece sana şarkı söylemeye talibim.
Sen bana talip oldun, şimdi sıra bende. Sevdiğim, ben de sana senin bana talip olduğun gibi talibim.
El değmemiş ruhunla, yüreğini istiyorum kendime. Ben sana çoktan verdim benimkileri. Sen beni seçtin, ben sana el verdim.
Bu şehre, bu sevdayı seninle yaşatmaya talibim…



Mavisihir

0 yorum: