BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Hürriyet

16 Ocak 2009 Cuma

EKŞİ BİR AŞK

Hep tatlı olmaz ya aşk, benimki ekşi. Dilimi buran hatta yakan bir tadı var. Limonu andırıyor bazı zaman, bazı zaman da sirkeyi. Şimdi turşu mu bu diyeceksiniz belki. Galiba öyle, aşk turşusu var benim dolabımda. Biber, kornişon, lahana daha neler neler. Şimdi bu ekşi aşk tek başına yenmez ki. Kuru ve pilavı da olsun yanında. Kış günü dışarıda lapa lapa kar var anlayacağınız. Aşk ekşi de olsa ısıtır insanı kış günü. Yakar içini , bedenini. Alır götürür başka başka sofralara, ucu bucağı olmayan tatlara. Ekşi bir aşk benimkisi.


Eskiden bal gibi, şurup gibiydi her şeyin tadı. Yıllar geçti, ben eskidikçe tatlar değişti. Tatlı olanlar acıya ve ekşiye benzemeye başladı. Gülerken ağlamayı öğrendik biz insanoğlu. Aşkların sonlarından ölmemeyi öğrendik. Dilimizdeki buruk tatları yazmaya, söylemeye başladık gel zaman git zaman. Bir kelimeye tüm gün gülerken bir bakışla kendimizi acı denizlere attık, değiştik değiştirdik. Ekşi yüzlerle uyandık sabahlara, belki yalnız, belki de kalabalıklar içinde kimsesizdik o zamanlarda. Dolaptaki kavanozda takılı kaldı yüreklerimiz. Acaba tatlı mı yoksa ekşi mi?


Bir yerde aşkı rulet masasına benzettiğimi hatırlıyorum. Kırmızı 1 gelmeyecek belki, belki hiç mavi de çıkamayacak karşımıza. Hayallerde yaşanan aşklara talim edeceğiz belki elimizde kör bıçaklarımızla. Dolaptan kavanozu alıp bıçağı bir kornişona saplayıp, atacağız ağzımıza sabahın alaca karanlığında. Ekşi bir güne günaydın diye haykıralım pencereden hep beraber. İşte bu; benim aşkımın tadı ekşi, tıpkı bu dilimdeki kornişon tadı gibi.


Kimseler inmeden sokağın ortasına bir kardan adam konduralım sabahın ilk ışılarında. Havuç burnu, kömür gözleri olsun, çocukluk anılarında kalanlar gibi tıpkı. Boynuna ekşi aşktan bir atkı atalım, yanağına bir öpücük ama ekşisinden. Varsın bunun elinde süpürgesi olmasın. Sabah onu eritene kadar özgür kalsın, yüksüz ve görevsiz kardan adam. Kıskandım birden onu. Birkaç saat için yaşayacak olsam, ben de onun kadar mutlu olabilir miydim hayatımın tüm ekşilikleriyle birlikte acaba? Düşündüm, bunu hemen yazmam gerekiyordu bir yerlere. Yine ekşi hayatıma döndüm apar topar, yazdım, sildim. Tekrar yazdım. İşte benim ekşi aşkım.


Mavisihir

0 yorum: